Prahou už jen rychlostí 50 km/h: nejhorší možné řešení
Padesátkou prakticky v celé Praze. Dnes už realita.iDNES.cz
Rychlost se snižovala na hlavních tazích, kde se doposud jezdilo povětšinou sedmdesátkou. Přitom se jedná o rovné, přehledné a několikapruhové (tedy řidičsky nijak problematické) úseky, a podle mého zcela subjektivního názoru by na nich mohla být rychlost klidně vyšší, než původních 70 km/h. Nově se ale smí jezdit jen 50 km/h, a protože je to rychlost na tříproudovce zhola nelogická, většina těchto úseků byla vybavena úsekovým měřením rychlosti městské policie.
Důvodem je snaha o snížení hluku, kterým bezpochyby trpí obyvatelné okolních domů (bezpečností se, pokud vím, nikdo neoháněl, zřejmě se tedy lidé ani v té sedmdesátce nezabíjeli). Bohužel je to ze strany Magistrátu Hl.m.Prahy opět ukázkou toho nejjednoduššího a nejméně bolestivého řešení problému, které ale nutně nemusí být tím nejefektivnějším. A navíc otravuje řidiče.
Nejhorší možné řešení
Nebudu tvrdit, že dokážu posoudit, nakolik snížení rychlosti k nižší hladině hluku opravdu pomůže (zřejmě trochu ano, ale je spíš otázka, kolik lidí bude snížení i přes hrozbu pokuty respektovat). Samotná padesátka doprovázená vydatným měřením ale sama o sobě zavání spíš buzerací.
Ohleduplnější k řidičům (a mnohem efektivnější) by byla série opatření v podobě protihlukových stěn, speciálního tichého povrchu vozovky nebo příspěvků obyvatelům na protihluková okna či obložení domů. Okruh kolem města (jehož stavba se obdivuhodně vleče) nebo tunely pod Prahou (díkybohu za Strahov a Blanku) navíc přispějí k menšímu provozu na magistrále, což je vůbec nejlepší opatření.
Je mi jasné, že všechny tyhle věci jsou daleko dražší, než prosté snížení rychlosti, které nestojí nic, a radar, který si na sebe za pár dnů vydělá. Koncepčnějším řešením by se také musel někdo dlouhodoběji věnovat a koneckonců, takovou protihlukovou stěnu také nepostavíte kdekoliv. Ale takovéhle problémy jsou logické a je potřeba je řešit. A že je to drahé? Právě kvůli tomu snad platíme daně.
Martin Jedlička
Odcházení Hondy Accord
Smutná zpráva letošního ledna: v Evropě končí Honda Accord. Z ekonomického hlediska je rozhodnutí Hondy pochopitelné. V Evropě loni prodala za celý rok jenom 3453 Accordů, což je méně, než škodovka prodá za týden Octavií. Zmar, který automobilka cítila, vystihl Leon Brannan, šéf britské Hondy, když prohlásil, že náklady na soupeření s Mercedesem třídy C a BMW řady 3 přiváděly vedení značky k pláči.
Martin Jedlička
Autoškola národa ČT: jak zabít dobrý nápad
Na českých silnicích denně zemřou v průměru tři lidé, to je známá a nepříliš povzbuzující skutečnost. Proto jsem s radostí uvítal první informace o projektu České televize, nazvaném výstižně Autoškola národa. Bez ohledu na to, že se jednalo o jednorázový pořad (česká veřejnost by si zasloužila něco dlouhodobějšího a systematičtějšího), mohl tento námět dobře fungovat. Ale nefungoval.
Martin Jedlička
Sedm politických stran ve Sněmovně? Rozklad české pravice
Průzkum CVVM poslal do Poslanecké sněmovny po volbách v květnu sedm politických stran. Podle něj by se do ní dostali poslanci za ČSSD, ODS, KSČM, TOP 09, VV, SZ a KDU-ČSL (pořadí dle úspěšnosti). S výjimkou zelených podobný výsledek očekává i Factum Invenio. Předpověď je to skutečně děsivá, taková Sněmovna by vypadala jako za První republiky.
Martin Jedlička
Premiér Paroubek a chmurná předpověď na rok 2010
Rok 2010, který začal před pár dny, bude politicky dost zajímavý. Čekají nás troje volby, z nichž hned ty první určí vývoj České republiky nejméně na následující čtyři roky. Pojďme si teď trochu zavěštit, jak by mohly dopadnout parlamentní volby v roce 2010, a co by potom následovalo.
Martin Jedlička
BMW 5 zvítězí nad Mercedesem E na plné čáře
Prosincový AutoTip přinesl na svých stránkách inspirativní srovnání dvou titánů vyšší střední třídy: nového Mercedesu-Benz E 350 CDI a úplné novinky BMW 530d, která vyjede na silnice až začátkem roku 2010. Jednalo se sice zatím pouze statické první dojmy bez testovací jízdy, ale k určité představě pisatelům i čtenářům přispět mohlo. Zejména pak přímé srovnání známých technických detailů.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka
Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....
Proč mají Japonsko a Indie problémy? Protože jsou xenofobní, kázal Biden
Americký prezident Joe Biden označil Japonsko a Indii za „xenofobní“ státy, které nevítají...
„Můžete nás grilovat.“ Koalice SPOLU zahájila kampaň u piva a klobás
„Ááá, náčelník přijíždí,“ zahlásil europoslanec ODS Alexandr Vondra. K poděbradské kolonádě, kterou...
Na Plzeňsku hořela hala sklárny, oheň zasáhl třetinu střechy
V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hořelo v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 10
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 5434x